Kjøpsbetingelser

Priser

Prisene er inkl. MVA og frakt ved bestillinger over kr. 2.000,-. For produkter som inngår i ulike kampanjer gjelder prisene under den aktuelle kampanjeperioden.
Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører.
Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon.
Vi tar forbehold mot eventuelle skrive- og fotofeil. Bilder og produktspesifikasjoner kan avvike for eksempel når leverandør fornyer produkter eller det skiftes leverandør.

Garanti

I henhold til norsk lov, Kjøpsloven.
Selgerens erstatningsansvar er i alle tilfeller begrenset oppad til varens fakturaverdi. Selgeren har intet ansvar for skade eller tap som er en følge av varens videreanvendelse. Selgeren svarer ikke for driftstap, avansetap eller annet indirekte tap. Dersom garanti kreves, må kvittering eller fakturakopi medfølge, samt en skriftlig forklaring.

Force majeure

Følgende omstendigheter fritar selger for ansvar, dersom det medfører at avtalen ikke kan oppfylles, og at dette ikke kunne forutses når avtalen ble inngått. Arbeidskonflikt og andre omstendigheter som partene ikke kan råde over så som konkurser, brann, krig, mobilisering eller uforutsette militærinnkallelser av tilsvarende omfang, rekvirering, beslag, valutarestriksjoner, opprør, knapphet på transportmidler, allmenn vareknapphet. Samme unntak gjelder også i forhold til underleverandører.

Returvilkår

100 % fornøyd eller pengene tilbake Garanti.
På lagerførte varer i nettbutikken gjelder etter forbrukerkjøpsloven 14 dager full returrett etter mottagelsen, forutsatt at varen returneres i uskadet stand og i uskadet originalpakning. Ved retur så husk å legge med angrerett skjema. Når en vare returneres til oss så må Du som kunde bekoste returfrakten. Varer som tilbakesendes mot postoppkrav eller etterkrav utløses ikke av oss. Retur- og bytterett gjelder ikke for varer som er spesialbestilt eller som ikke inngår i vårt vanlige sortiment.

Reklamasjoner der Radiospesialisten har gjort feil.
Skulle vi levere feil antall eller feil vare vil vi gjerne at Du gir oss beskjed så snart som mulig slik at vi får rettet feilen. Enklest skjer dette ved at Du sender inn angrerett skjema med opplysninger om feilen. Vi sender deg da i posten ferdig frankert og utfylt returetikkett som du kan sette på pakken og levere på posten. Erstatningsleveransen skjer helt uten kostnad for Deg.

Salgspant

Vi forbeholder oss salgspant i alle varer inntil kjøpesummen med renter og omkostninger fullt ut er betalt. Vi forbeholder oss også retten til å ta tilbake varen hvis kunden misligholder sin betalingsplikt etter avtalte betingelser. Kjøper er uberettiget til å råde over salgsgjenstanden, rettslig eller faktisk, på en måte som forringer salgsgjenstandens verdi eller selgerens dekningsgang.
Ved kjøp aksepterer kjøper disse betingelser, unntak må avtales og bekreftes skriftlig fra selger.

Betalingsvilkår

Du kan velge mellom følgende betalingsmåter:
Kredittkort: MasterCard, Visa, Diners Club, EuroCard
PayPal

Leveringsvilkår

Vi sender med bud, Posten eller MyPack
Vi betaler frakten ved bestillinger over kr. 2.000,-
Du kan og hente selv på vårt lager i Sandakerveien 12 (mandag-fredag kl. 09-19 og lørdag/søndag kl. 09-16)
Levering til Jan Mayen, Svalbard eller andre land gjelder egne regler.

Leveringstid

Bestillinger før kl. 12 blir normalt sendt samme dag, eller kan hentes på vårt lager etter kl. 16. Dersom en vare er utsolgt kan det ta noe lengre tid. Vi vil gi deg beskjed om dette. Om varen forventes å komme på lager innen rimelig tid forebeholder vi oss retten til å restnotere og vil levere den til deg uten ekstra kostnader. Vi tillater oss også å sende en likeverdig erstatningsvare dersom det er blitt gjort produktendringer eller forbedringer. I begge tilfeller har du rett til å avbestille eller sende varen tilbake.

Transport

Vi bruker Posten og MyPack ved sendinger i Norge. Hvis du bor i Oslo, Lørenskog eller Lysaker kan du få varene levert med budbil. Leveringstid som er oppgitt, er dog under enhver omstendighet tilnærmelsesvis og uforbindtlig. Forsinket levering gir ikke kjøperen rett til å kreve noen form for godtgjørelse eller skadeerstatning av selgeren.
Dersom en vare er beskadiget når du mottar den, skal du umiddelbart gi beskjed til transportør. Om denne ikke påtar seg ansvaret, skal du kontakt oss. Ved retur fra kunde, står kunden for skader, som kan oppstå under transporten.
Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon.

Sikkerhet

Radiospesialisten bruker ePay som er sertifisert etter PCI-standarden, den krever at over 200 sikkerhetspunkter overholdes.
Kundedata oppbevares ifølge norsk lov, og de blir ikke delt med eller solgt til en tredje part.

Hva er PCI-standarden?
Payment Card Industry Data Security Standard – i daglig tale kaldt PCI-standarden – ble til i 2005 på initiativ fra Visa og MasterCard. Målet var å heve sikkerhetsnivået for kortbetalinger på nettet, og skape felles sikkerhetskrav for hele betalingskortindustrien.

PCI-standarden definerer en lang rekke krav til, hvordan vi og andre, der tilbyr betalings løsninger, håndterer, oppbevarer og overfører kundenes kortdata.

Service

Her finner du en oversikt over hvem du skal kontakte når det gjelder service.

Når du klikker deg inn så finner du på de fleste 2R-blanketter.
Med Postens 2R-blanketter er det enkelt for deg å sende inn varer til service.
Porto belastes ved fakturering av reparasjonen.

Husk at du må pakke varen godt, helst i originalemballasje og legg ved detaljert feilbeskrivelse og din adresse og telefon som du kan nås på.
Hvis det er en garanti reparasjon, skal kjøpsbevis med kjøpsdato vedlegges.
Ved garanti reparasjoner får du dekket frakt begge veier. Du slipper altså kostnader ved inn-sending av garantireparasjon ved bruk av 2R- blanketter.

Audio Pro
Auris
Monster
Pinell
Revo
Roberts
Ruark Audio
Tiny Audio
Tivoli Audio
Woofit